یک شرکت وارد کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی و دندانپزشکی پس از اینکه شرکت خود را در اداره ثبت شرکت ها به ثبت میرساند، اولین کاری که جهت انجام پروسه واردات خود باید انجام دهد اخذ کارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و معرفی شرکت خود و تشکیل شناسنامه در اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی می باشد.
پس از آن شرکت ملزم می باشد، ثبت نمایندگی خارجی انجام دهد. به عبارتی شرکت خارجی که قصد انجام واردات ار آن به کشور ایران را دارد به همراه محصول مربوطه به اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی معرفی نماید و در صورت تکمیل بودن مدارک و مستندات، شرکت داخلی برای بازه زمانی تعیین شده که قابل تمدید نیز می باشد، به عنوان نماینده شرکت خارجی در ایران شناخته می شود و کد IRC واردات نیز اخذ می گردد.
جهت اخذ نمایندگی خارجی، پس از مذاکره با کمپانی تولید کننده مدارک لازم شامل نامه نمایندگی تعهدنامه و مدارک ISO, CE و در صورت لزوم FDA به همراه برخی مدارک مورد نیاز دیگر که از کمپانی اصلی اخذ گردیده است، به اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی و یا انجمن صنفی تجهیزات پزشکی، جهت اخذ نمایندگی مورد نظر، ارائه داده می شود و پس از تکمیل مدارک و اتمام این پروسه شرکت شما به عنوان نماینده کمپانی خارجی در ایران برای مدت زمان تعیین شده ثبت میگردد که در پایان تاریخ انقضاء نیز لازم است جهت تمدید نمایندگی اقدام صورت گیرد.
نمایندگی به دو صورت قابل اخذ می باشد:
1- اخذ نمایندگی از کمپانی اصلی (تولید کننده)
2- اخذ نمایندگی از کمپانی واسط
در صورتی که قصد اخذ نمایندگی از کمپانی واسط دارید، حتما از وجود نامه نمایندگی معتبر شرکت واسط از شرکت اصلی اطمینان حاصل فرمایید.
همچنین در تنظیم نامه نمایندگی نهایت دقت را به خرج دهید و تاریخ شروع و پایان نمایندگی، محدوده فروش، انحصاری یا غیر انحصاری بودن و محصولات مورد نظر را در نامه نمایندگی قید فرمایید.
لازم به ذکر است اصل نامه نمایندگی لیگالایز شده و تعهد نامه کمپانی خارجی در ایران ضروری می باشد.
برای مشاوره در زمینه معرفی تامین کننده معتبر و یا تنظیم مدارک مورد نیاز اخذ نمایندگی، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.